Voor het introduceren van een nieuwbouwplan is natuurlijk een opvallende en eigen uitstraling nodig. Eentje waar huiszoekers niet omheen kunnen. Meteen van in de ban raken! En waar een hele campagne op gebaseerd kan worden. We hielpen Koopmans met een naam, uitstraling voor het nieuwbouwproject en een campagne.
Waarom is wonen hier zo bijzonder? Wat willen we uitstralen? We stelden kritische vragen om tot de kern te komen. Al werd het onderscheidende vermogen ons al snel duidelijk. Hier is het wonen alsof je altijd op vakantie bent!
Zeewolde heeft het allemaal: een lange kustlijn met vele stranden en uitgestrekte natuur waar je eindeloos kunt struinen. Het project is gelegen op een zogenoemd wooneiland, omringd door water. De perfecte plek voor mensen die van rust, ruimte, groen en water houden! Precies dit maakt wonen op dit nieuwe plan van Koopmans zo uniek.
Dus ja, dát moeten we vertellen en uitstralen. Om het project te promoten ontwikkelden we een logo en huisstijl en werkten we de campagne uit. Zie jij je al zitten met een lekkere cocktail in je nieuwe achterduin?
Het nieuwbouwproject verkoopt twee type woningen. Die gaven we binnen de campagne verschillende namen en een eigen beeldmerk, voor onderscheid en herkenbaarheid:
Beide beeldmerken zijn opgebouwd met lijnen en vormen uit het projectlogo Noordhoren. Zo is alles écht een geheel.
De naam van het project, logo en de stijl zijn geïnspireerd op: Noordhoren. Een Noordhoren is een zeldzame, elegante schelp. Hoe noordelijker je in ons land op zoek gaat naar de Noordhoren, hoe groter de kans is dat je ‘m tegenkomt. De keuze hiervoor komt uit de locatie van de wijk (in het noorden) en natuurlijk de link met een schelp van De Schelpenbuurt.
Om het beeldmerk zie je lijnen. Deze lijnen visualiseren de twee bruggen die je over moet, voordat je bij het nieuwbouwproject Noordhoren komt.
Niels Lonink, Koopmans
Deze woonhotspot hebben wij gepromoot met:
In de eerste week dat de campagne live stond waren er al 60 inschrijvingen op 20 woningen! Dik ‘uitverkocht’ dus. Iedereen wil op het eiland wonen!
De campagne is daarom (tijdelijk) stilgelegd. Mochten kopers zich terugtrekken dan zetten we de campagne weer live.
Vanaf de start van dit project zijn onze creatieve denkers en doeners samen met het team van Koopmans aan de slag gegaan. Een nauwe samenwerking, met ook veel betrokkenheid vanuit de klant. Dat zorgde voor (hele) korte lijntjes, we wisten elkaar op wat voor manier dan ook snel te vinden. Zo zien wij het ‘t liefst!