7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
Je merk is gebouwd. Een sterk verhaal, fantastische uitstraling en set aan krachtige middelen liggen klaar om te shinen. Je basis is op orde. Je hebt goed nagedacht hoe je alles wil ‘branden’. Maar dát alles moet natuurlijk nog wel bij je doelgroep komen. Zij moeten weten dat je er bent. De juiste gevoelens bij je krijgen. Je voelt ‘m al. Het is tijd voor – mijn favoriet – de BIG BANG! Een oerknal, als startsignaal van jouw nieuwe merk. HALLO DAAR BEN IK.
Als content specialist en merkenbouwer gaat mijn hartje sneller kloppen. Eindelijk mag het naar buiten. Alles waar zo hard aan is gewerkt. De klant is blij en rete-trots. Hét moment om je merk met een BANG te (her)introduceren bij je doelgroep. Die kans wil en moet je pakken! Dit kan met een tof event, een gekke guerrilla-actie, een campagne of een combinatie. Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken, al moet het natuurlijk wel bij het nieuwe merk passen. Want je krijgt nooit een tweede kans voor die eerste indruk.
Maar voordat je naar buiten gaat, kijk eerst naar binnen. Neem alle mensen op de werkvloer mee. Of je nou een flinke corporatie bent of een kleinere zaak met 5 man personeel. Introduceer en laad je merk eerst intern. Dit versterkt betrokkenheid van de mensen, zorgt voor consistentie in het uitdragen van je merk en een betere klantbeleving. Want je mensen zijn blij!
Ontplooj, het werkontwikkelbedrijf voor Almelo, Tubbergen/Dinkelland, Twenterand en Wierden. Na het bouwen van het merk Ontplooj (voormalig SOWECO), hebben we dit intern bij alle mensen en de doelgroep geïntroduceerd. Want voor alle werknemers was de overgang natuurlijk hartstikke spannend. Ineens was er een andere naam en uitstraling. We organiseerden een event met spreker. Er was een modeshow om de nieuwe werkkleding te showen en introduceerden het nieuwe merk met een video, ingesproken door de doelgroep zelf! Een positief moment en groot succes. Iedereen was direct betrokken en blij.
Bekijk de introductievideo:
Altijd weer die Steve Jobs
In 2007 introduceerde Apple de eerste iPhone. De legendarische presentatie door Steve Jobs onthulde een revolutionair product. Dat zowel een telefoon als een iPod met internetmogelijkheden was. WAT? Dit evenement zorgde voor enorme opwinding en creëerde een cultstatus rondom het product. Geslaagde missie.
Doe ’t met een bekend persoon
In 1985 introduceerde Nike de Air Jordan-schoenen samen met basketballegende Michael Jordan. De release kwam in combinatie met een opvallende reclamecampagne. Het resultaat kennen we allemaal. Of beter, wie kent de schoenen niet! Het samenwerken met bekende mensen om je merk of product te lanceren kan een slimme zet zijn. Al kost het ook wat ;).
VILLA5 doet het met een relatie event
Ja-ha. Wat je zegt ben je zelf. Blijven bouwen aan je merk, dat doen we zelf ook. Mijn hart klopt op het moment als een gek. VILLA5 is vers van de pers! Voor wie het nog niet gemerkt heeft. De website is nieuw, en daarachter zit een aangescherpte merkstrategie en opgefriste huisstijl. Professioneler, volwassener. Daar hoort een eigen BIG BANG bij. Een event! Vandaag 21 september 2023 is DE VILLA5 EXPERIENCE. Onze relaties laten we kennismaken met ons nieuwe merk.
Benieuwd? Check ons nieuwe merkverhaal!
Je merk goed introduceren heeft alles te maken met keuzes maken die passen bij je merk. Ben je een bedrijf met producten voor een nichemarkt? Zonde om geld te steken in een introductie-actie of campagne op het marktplein in ‘t dorp. Ja, je hebt aandacht. Maar weinig kans dat je doelgroep er rondloopt. Het succes van een merkintroductie hangt sterk af van je doelgroep, merkidentiteit en budget.
‘Toen ik mijn merk introduceerde met een campagne, was het hoogtepunt de mascotte die we hadden ingehuurd. Een gigantische opblaasbare badeend met ons logo erop. Het idee was om de aandacht te trekken, maar ik denk dat we meer eendenliefhebbers dan klanten hebben aangetrokken. Mensen begonnen selfies te maken met onze badeend en die te delen op sociale media. Maar niemand leek echt te weten wat ons merk eigenlijk deed.’
Zo zie je maar! Gek is leuk. Maar je doel bereiken is belangrijker. En als je ooit een opblaasbare badeend wil lenen met identiteitscrisis? Ergens in Nederland is er een op voorraad!
Goed. Ik trek snel m’n gele overall aan. M’n hartslag stijgt. Het is tijd voor ons event. Onze oerknal. De VILLA5 EXPERIENCE!