aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Tijd voor Grolsch, tijd voor elkaar

Klant
Grolsch
Uitdaging
Hoe zetten we een vrijwilligersprogramma voor en door medewerkers van Grolsch op?
Oplossing

Plop! Campagne voor vrijwilligers

Hoe gaaf, elke werknemer bij Grolsch krijgt tijd om vrijwilligerswerk te doen. Iets bij te dragen aan de maatschappij! Dit doen ze volgens het wereldwijde RE:CONNECTION kader.

Om dit onder de aandacht te brengen bedachten we voor Grolsch een interne vrijwilligerscampagne. Tijd voor elkaar!

Campagne concept:

Tijd voor Elkaar

De nieuwe slogan van Grolsch luidt: Tijd voor Grolsch, Tijd voor Elkaar.  In de vrijwilligerscampagne haken we daar op in. Want je inzetten voor een ander is ook tijd voor elkaar! De slogan van de campagne luidt:

Tijd voor Elkaar: maak van jouw werkdag een helpdag!

Belangrijke pijlers in de campagne:

  • Verbinding
  • Connectie
  • Geluk; wat is echt belangrijk in het leven
  • Echt
  • Plezier

Uitstraling van de campagne

De uitstraling van de campagne kreeg een unieke look en feel. Herkenbaar vanuit de primaire Grolsch kleur groen, maar opvallend anders. Met daarin veel authentieke beelden die samen, verbinding en enthousiasme uitstralen. En niet onbelangrijk, we hebben echte Grolsch medewerkers, uit alle lagen van de organisatie, in beeld gebracht!

Onze strategie voor succes

Goed voorbeeld doet volgen

Als je collega meedoet, wil jij ook toch?! Mensen zijn van nature volgers. Helemaal als iemand hoger op de ladder je voorgaat. We zorgen dat iedereen in de organisatie van de campagne weet en actief meedoet! Volg het juiste voorbeeld. 

Zien = weten, weten = actie

Zonder kennis geen actie. Daarom is de campagne overal zichtbaar waar collega’s te vinden zijn. Van de kantine tot de WC en de parkeerplaats. Zien = weten en daar begint actie. 

Infecteren met ’t juiste virus

Succes is leuk. Succes is positief. Van succes word je blij, daar wil je aan meewerken. Daarom delen we zoveel mogelijk successen en laten we zien wat de campagne oplevert. Zo worden collega’s geïnfecteerd met het succes-virus. ‘Dat wil ik ook!’ We delen:

  • Voortgang
  • Afgeronde projecten
  • Succesverhalen

Wil jij ook zo’n succesvolle campagne?

Als één sterk merk naar buiten

Menso

Opfrissen huisstijl, copy concept en dit intern laden bij alle collega's
Stralen van Amsterdam tot Madrid

Solar Today

Ontwerppartner voor online en offline middelen
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps