aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Het unieke eilandgevoel, dichterbij dan je denkt

Klant
Koopmans
Uitdaging
Hoe promoten wij de woningen van ons gloednieuwe nieuwbouwproject?

Een goed begin is het halve werk

Voor het introduceren van een nieuwbouwplan is natuurlijk een opvallende en eigen uitstraling nodig. Eentje waar huiszoekers niet omheen kunnen. Meteen van in de ban raken! En waar een hele campagne op gebaseerd kan worden. We hielpen Koopmans met een naam, uitstraling voor het nieuwbouwproject en een campagne. 

Dit stralen we uit

Waarom is wonen hier zo bijzonder? Wat willen we uitstralen? We stelden kritische vragen om tot de kern te komen. Al werd het onderscheidende vermogen ons al snel duidelijk. Hier is het wonen alsof je altijd op vakantie bent!

Het unieke eilandgevoel

Zeewolde heeft het allemaal: een lange kustlijn met vele stranden en uitgestrekte natuur waar je eindeloos kunt struinen. Het project is gelegen op een zogenoemd wooneiland, omringd door water. De perfecte plek voor mensen die van rust, ruimte, groen en water houden! Precies dit maakt wonen op dit nieuwe plan van Koopmans zo uniek.  

Uitstraling campagne

Dus ja, dát moeten we vertellen en uitstralen. Om het project te promoten ontwikkelden we een logo en huisstijl en werkten we de campagne uit. Zie jij je al zitten met een lekkere cocktail in je nieuwe achterduin?

Twee beeldmerken voor twee type woningen

Het nieuwbouwproject verkoopt twee type woningen.  Die gaven we binnen de campagne verschillende namen en een eigen beeldmerk, voor onderscheid en herkenbaarheid:  

  • De houten rijwoningen = Kwartiermeester. Een Kwartiermeester is degene die vooraan staat en de boel bewaakt. En ja, ook deze rijwoningen staan helemaal vooraan. Het beeldmerk is in de vorm van een schildvorm die het materiaal van de woning laat zien: hout.
  • De twee-onder-een-kap woningen = Commandeur. Vanwege de wat luxere associatie. Dit beeldmerk heeft een chique uitstraling met een vorm van golven erin.

Beide beeldmerken zijn opgebouwd met lijnen en vormen uit het projectlogo Noordhoren. Zo is alles écht een geheel.

Geïnspireerd door Noordhoren

De naam van het project, logo en de stijl zijn geïnspireerd op: Noordhoren. Een Noordhoren is een zeldzame, elegante schelp. Hoe noordelijker je in ons land op zoek gaat naar de Noordhoren, hoe groter de kans is dat je ‘m tegenkomt. De keuze hiervoor komt uit de locatie van de wijk (in het noorden) en natuurlijk de link met een schelp van De Schelpenbuurt.

Om het beeldmerk zie je lijnen. Deze lijnen visualiseren de twee bruggen die je over moet, voordat je bij het nieuwbouwproject Noordhoren komt.

 

“Het was erg prettig samenwerken met VILLA5 en we zijn super tevreden met het eindresultaat!”

Niels Lonink, Koopmans 

Campagnemiddelen

Deze woonhotspot hebben wij gepromoot met:

  • een website noordhoren-zeewolde.nl  (in samenwerking met StandOut)  
  • een (verkoop)brochure  
  • een contentkalender  
  • eigen fotografie 
  • ambassadeursverhalen  
  • heldere prijslijst  

Binnen een week ‘uitverkocht’!

In de eerste week dat de campagne live stond waren er al 60 inschrijvingen op 20 woningen! Dik ‘uitverkocht’ dus. Iedereen wil op het eiland wonen!

De campagne is daarom (tijdelijk) stilgelegd. Mochten kopers zich terugtrekken dan zetten we de campagne weer live.

Samen staan we sterk

Vanaf de start van dit project zijn onze creatieve denkers en doeners samen met het team van Koopmans aan de slag gegaan. Een nauwe samenwerking, met ook veel betrokkenheid vanuit de klant. Dat zorgde voor (hele) korte lijntjes, we wisten elkaar op wat voor manier dan ook snel te vinden. Zo zien wij het ‘t liefst!

Toe aan ’n krachtige campagne?

Stralen van Amsterdam tot Madrid

Solar Today

Ontwerppartner voor online en offline middelen
Als één sterk merk naar buiten

Menso

Opfrissen huisstijl, copy concept en dit intern laden bij alle collega's
Impact maken met Tijd voor Elkaar

Grolsch

Interne campagne voor het werven van vrijwilligers
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps