7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
Kom je uit Twente, dan ken je vast Het Rutbeek wel. Of anders Het Hulsbeek of Het Lageveld. Recreatieschap Twente doet het onderhoud van deze drie recreatieparken en de routenetwerken in Twente. Zwemmen, sporten, wandelen, fietsen. Er is van alles te beleven. Maar op social media was hier nog weinig van te zien. Werk aan de winkel!
Op de Twentse parken is van alles te doen. Mooi natuurlijk! Maar dan moeten mensen dat wel zien en je weten te vinden, ook online. Daarom vroeg Recreatieschap Twente onze hulp. Aan de slag met social media en de online vind- en zichtbaarheid.
Voor social media is het belangrijk dat je aan de slag gaat met een goed plan. Zodat je jouw merkidentiteit goed doorvertaald in passende rubrieken en weet wat en wanneer je moet posten. Dit doen we in een social media kickstart. Dit deden we ook voor het Recreatieschap. Met als resultaat? Een social media strategie, een ingevulde contentkalender en 3 kant-en-klare templates. Een stevige basis!
Bart-Jan Harmsen, directeur Recreatieschap Twente
Van kickstart naar strategie en van strategie naar gaan met die banaan. Met het plan als stevige basis voerde Tessa de social media en marketing voor het Recreatieschap uit. Van content posten op alle sociale media kanalen tot foto’s maken bij Freshtival en van online campagnes tot een advertentie in de krant. Lekker zichtbaar!
Als je voor een langere tijd onderdeel bent van een bedrijf, krijg je van alles mee. De Vriendenpas is een begrip bij de Twentse parken. Hiermee kun je het hele jaar door voordelig parkeren. Met allerlei andere leuke extra’s. De verkoop van deze pas kon wel een boost gebruiken. Dat laten we ons geen tweede keer zeggen!
Doelgroep: jonge gezinnen in Twente. Om deze doelgroep te bereiken adverteerden we via Facebook, Instagram en op een regionale website, RTV Oost. Met deze 2 weken durende (online) campagne hebben we de verkoop behoorlijk opgekrikt. Van 49 naar 96 verkochte passen in 2 weken tijd! Een verdubbeling.
Ook kwam er een ‘parkeerprobleempje’ aan het licht op het Lageveld. De recreatieplas in Wierden. Bezoekers gingen massaal betalen ná het zwemmen. Allemaal rond 17.00 uur, want dan moet er gegeten worden natuurlijk. Met lange rijen en ongeduldige mensen als gevolg.
De oplossing? Parkeren, betalen, recreëren! We maakten een aantal levensgrote borden. Met daarop de juiste route voor bezoekers, parkeren – betalen – recreëren. En die route vind je ook terug op de grond. Niet te missen! Sindsdien zijn er geen lange rijen meer. Opgelost 😉