aarrow-animation-downarrow-background arrow-down arrow-left arrow-rightarrow-upcheck check chevronArtboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closepause-solidplay-arrow plusradio search-glass third Video bekijken

Scoren met marketing

Elke organisatie heeft een doel. Jij ook! Dat kan commercieel zijn, maatschappelijk of een combinatie. Je wil iets verkopen of anderen verder helpen. Wat je doel ook is, marketing speelt een belangrijke rol om dat doel te bereiken. Jouw doelgroep moet weten wie je bent en wat je te bieden hebt. Wij helpen je met een goede marketingstrategie en -plan. Zodat jij jouw doelen bereikt!

Jouw positie op de markt versterken

Met een goede marketingstrategie zorg je ervoor dat je jouw marketingdoelen haalt. Met je marketingstrategie bepaal jij je lange termijnkoers. Er staat informatie in over jouw doelgroep, zoals behoeften en interesses. Bijvoorbeeld in de vorm van persona’s en customer journeys. De strategie bevat ook een marktanalyse en een plan hoe jouw doelgroep wordt bereikt met de juiste mix van marketingtactieken. Een plan waarmee jij jouw marketingbudget effectief gebruikt. Een strategie waarmee jij jouw positie op de markt versterkt!

Met een goede marketingstrategie:

  • Bereik je jouw marketingdoelen
  • Weet je hoe je jouw doelgroep(en) bereikt met effectieve berichten
    en campagnes, omdat je inzicht hebt in behoeften en interesses
  • Zet je jezelf goed weg in de markt. Je weet hoe je je kunt onderscheiden van concurrenten
  • Besteed je het marketingbudget effectief, door het bepalen van de juiste marketingtactieken
‘Marketing zonder plan
is als een kip zonder kop.’

Een concreet plan voor marketing én communicatie 

Een marketingcommunicatieplan is een concreet plan met acties, die gebaseerd is op je marketingstrategie. Een marketingplan maak je voor een afgebakende periode, vaak een jaar. In het plan beschrijf je welke acties je wanneer gaat doen. Ook kijk je daarbij naar budget.

 

Met een marketingplan:

  • Weet je precies wat je dit jaar gaat doen om je doelen te halen
  • Zijn al je acties weggezet in een heldere planning
  • Zorg je ervoor dat je je aan je budget houdt

Je weet wat je moet doen en hoe. Effectieve marketing!

 

Scoren met marketing?

Check deze ook ‘ns
Dit is een test
Video bekijken
Bekijk case
Bekijk bericht
Bekijk pagina
Google maps