7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
7511 JJ
7316 AA
7771 JA
9401 BB
Met persona’s en customer journeys begrijp je je klanten beter, inclusief hun behoeften en potentiële medewerkers. Daarmee kun je gerichte, succesvolle strategieën ontwikkelen, voor de juiste doelgroep.
Persona’s
Een persona beschrijft de kenmerken van een type klant. Ze wordt gecreëerd op basis van gegevens, onderzoek en inzichten in de doelgroep. Met een persona maak je betere keuzes over je communicatie, boodschap en service. Je kunt namelijk rekening houden met de specifieke kenmerken en voorkeuren.
In een buyer persona staat:
Een customer journey is de reis die een klant aflegt van oriëntatie tot aankoop van een product of dienst. Door het visueel te laten zien, begrijp je hoe je de ervaring van je klant kunt verbeteren.
Voor jouw organisatie is het interessant om kennis te hebben van alle contactmomenten die een (mogelijke) klant, tijdens de reis, heeft met je bedrijf. En natuurlijk hoe je daarop kunt inspelen. Per contactmoment, of zogeheten touchpoints, kijken we naar de situatie, behoeften, mogelijke problemen en kansen. Van websitebezoeken, sociale media-interacties, klantgesprekken, aankoop tot afronding en aftersales. In een customer journey brengen we de hele klantreis in kaart. Dit doen we in 4 fases:
Het verbeteren van de reis van de klant heeft verschillende voordelen. Ten eerste vergroot het de klanttevredenheid. Ten tweede draagt het bij aan het behouden van klanten. Daarnaast zorgt het voor goede marketing en communicatie. Tot slot helpt het om je bedrijf te verbeteren.